tisdag 3 juli 2012

Kort till en annan Melvin.

Min arbetskamrat ville ha ett kort till sitt barnbarn som också heter Melvin men han blir 5 år.

Här har jag använt bildmålarnas papper på den ena halvan med moln den andra sidan vet jag inte hade spill bit av det. Stämpeln är Mangnolia utstansat fjäril och lite bling, fåglar sedan har jag satt ett band som är öppen på mitten så jag kan stoppa in fliken på killen så kortet blir stängt.
 Lite närbilder på en tygfjäril som Edvin eller (Melvin) skall just fånga.
 Pappersblommor och under ett papper med ballonger som det finns text med ja må du leva på vet inte var det kommer ifrån köpt på Mixhuset i Hässleholm.
 Pil med uppmaningen att dra i bandet visste inte om jag skulle stansat ut i snöret men tyckte det blev för mycket att stansa ut.




 Här har jag skrivet texten på Microsoft Word och skrivet ut på akvarell papper har sedan klistrat på Bildmålarnas papper med moln på.

Närbild på blommorna som jag har satt några Brads som visar att man älskar sitt barnbarn och är kompis med honom.


 Äntligen idag kom min Raggsockstämpel från Rox stamps
Här finns ingen idéetorka här inte sprudlar av inspiration vill bara sitta och pyssla men får nog lägga det lite på hyllan och ta vara på det fina vädret vi har nu. Men kommer snart igen var så säker.
Hoppas ni andra scrapare har lika fint väder som vi har det här i Hästveda......




4 kommentarer:

  1. Vilket gulligt pojkkort!
    Hihi, älskar din pil......är roligt när man får guida personen genom kortet, där kan man snacka om att det är handgjorda kort vi prata om och inga enkla köpta varianter från affären inte =)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Å så sött kort, kul med annorlunda stängning på kortet.
    Vill även passa på att tacka för att du skriver så snälla kommentarer inne hos mig.
    Ha det skönt i sommar.
    http://asamia.blogg.se

    SvaraRadera
  3. wow!! snyggt kort. stämpeln är jättefin och grym färgläggning!!
    älskar ditt upplägg och färgerna du använt!!
    önskar dig en härlig dag. kram, tess.

    SvaraRadera
  4. Vilket roligt kort! Gillar vikningen och tagsen med pilen, fiffigt! Jättefin stämpel med din "signatur"!
    Snart semester nu...
    Kram!

    SvaraRadera