söndag 9 december 2012

Ett gäng små julkort 9 X10

I 3 - 4 års tid har min arbetskamrat beställt 4 små kort till sina barnbarn till jul vet faktiskt inte när de får dem får väl fråga henne på fredagkväll när vi skall hem till dem på mat........ förra året fick hon rätta mig i priset tyckte att 15 spänn brukade jag ta men hon sa är de billigare i år men jag fick 20 spänn styck av henne.

 Den översta kotet med pojken och flickan i fönstret kunde jag inte låta att köpa var inne i en Pyssel & Dekor affär i Hässleholm en dag då jag skulle åka hem från arbetet. När jag skulle börja på korten så tänkte jah hjälp jag har inte så små stämplar kan ju inte ta samma som i fjol. Men fick sedan iden att jag stämplar upp dem sedan skannar jag av dem och förminskar dem och det gick hur bra som helst.
 Ett tack till Skogstokiga för denna fina kalender som man fick ladda hem gratis.
 Och så min personliga stämpel snöflingorna var med på samma ark som pojken och flickan.
 Förra veckan låg det ett paket till mig på arbetet fick denna fina cementhjärta av en arbetskamrat hade skrivet på ett julkort trevlig advent Ulla och tack för allt du gjort för mig. Hon vet om att jag tycker om änglar så där sitter 2 små vid sidan.
Vi var i Helsingborg från fredag till lördag tyckte vi behövde lite omväxling i vardagen låg på ett hotell var sedan ute och åt lite gott på en Pub & och restaurang  som hette Charles Dickens mycket god mat blev vi serverade.

 På lördagen tog vi sedan båten över till Helsingör, bilden är på Kärnan i Helsingborg då vi kommer tillbaka.
 
Köper alltid rosor i Helsingör 15 spänn för en bukett.


Ha en bra måndag nu blir det till att arbeta 2 dagar sedan bär det av till Helsingör igen på onsdag med syrran. Det är trevligare att gå där med henne, mannen är inte road av gå i affärer.
 
Tack för titten hos mig och era goa kommentarer.
 
Kramizar i massor.

9 kommentarer:

  1. Hej!
    Vilken fin färg på blommorna du köpt!
    Underbara små kort du gjort till din vän, kanske lägger hon en liten peng till barnbarnen där i =)
    Smart med förminskningen av stämplarna, alltid kul när man får och ger idéer till varandra!
    Härligt med att bo på hotell, mysigt med omväxling.
    Ha en fin vecka!!

    SvaraRadera
  2. Vilken fin ljus hjärtan du fick! Sånt värmer! Kul med lite avbrott i vardagen, jättefin julgran i Helsingborg.
    Fiffigt att förminska dina stämplar! :) Man lär sig alltid något nytt! I går på pyssel tillfället kom jag i kontakt med en wrap"maskin" och den blev en favorit visste inte ens att såna fanns ;) blev mycket mindre "vågor än i det pappret man köper färdigt wrappat.
    Kramen!

    SvaraRadera
  3. Vilka fina kort du gjort till din beställning. Härligt med resan till Helsingör
    fina bilder och rosorna är jättefina. Hoppas du får en trevlig resa över dit med din syster.Shoppingen blir alltid roligare , två likasinnade som älskar att bara strosa runt i affärerna. Jättekram Titti

    SvaraRadera
  4. Söta små julkort du gjort! Det är väl kul att andra vill köpa sånt man skapar?! Vilken underbar julgran du fångat på kort! Snöiga hälsn Pillan

    SvaraRadera
  5. Jättefina små kort med söta motiv.
    Kul att ha en stående beställning :)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hej Ulla!
    Som vanligt är dina kort fantastiskt fina!!
    Och vilka vackra rosor, älskar den färgen.
    Härligt med en liten semester-tripp, alltid härligt med en hotellvistelse. Mysigt.
    Önskar dig en fin vecka!! Kram, Tess.

    SvaraRadera
  7. Så smart att förminska dem på det sättet, har jag inte tänkt på att man kan. Dina små kort är så söta!
    Önskar dig en fin helg och en fin tredje advent.

    SvaraRadera
  8. Söta kort. Hoppas du fick en trevlig utflykt. kram bibbi

    SvaraRadera
  9. Låter som en mysig Helsingborgstur. Och Helsingör är ju också trevligt, inte så stort men välidgt gemytligt.

    Ha en fin helg!

    SvaraRadera