fredag 25 januari 2013

Kort till syrran

God kväll. 
Ja, nu är det fredag igen vad veckorna går fort och januari månad snart slut. Väntar så på min Big shot maskin skulle kommit in i mitten på januari men blev försenad har ringt idag så nu skall Pema få den nästa vecka så då har jag den förhoppningsvis i slutet av veckan. 

Har gjort ett kort till vår syster Silva som fyller 75 år imorgon.
 Här ser ni någon av de pappren som finns med i min utlottning av candyt.
Papper från Pysseltagen 
Blommor från Stromstadscrapbooking som var en vinst som jag har vunnit.
Grattis stämpeln kommer från Mixhuset som jag köpte på deras rea.
 Närbild på blommorna.
 
Har bara lagt en symbolisk peng för att visa fickan där vi skall lägga pengarna i min andra syrra har samlat ihop pengarna som hon kommer med imorgon innan vi skall åka och gratta.
 Idag för ett år sedan åkte vi till detta sköna land Thailand kan riktigt känna idag hur underbart det var att få komma ner i värmen på 14 dagar. Nu kan man inte åka någonstans förrän skolan är slut och det blir inte förrän till nästa år. Men jag har bokat 1 vecka till Kroatien i sommar då mannen fyller 60 men det skall bli en överraskning till honom han vet ingenting, vår son skall med och syster med svåger vet inte riktigt när jag skall tala om det för honom.

Min man och jag i Ao nang en kväll då vi var ute och åt, vi åkte med våra kompisar Sven och Lena tyckte det var så varmt och skönt så det blir fler gånger.
Alla var så vänliga och snälla.
Kram och ha en skön och avkopplande fredagskväll och helg.
 Nu är det dags och jobba helgen igen.

10 kommentarer:

  1. Vackert kort och snyggt med fotot av systern på framsidan!
    Hittade du några pappersblommor/rosor då du va i Thailand?? Min sons sambo har just varit dit nu i Januari men hon hittade bara stora blommor... på marknaderna de hade varit på. Hon hade också frågat då det fanns små pappers rosor på kylskåps magneter men såna sålde de inte. Synd! För jag vet de som hittat både blommor och spetsar! :)
    Låter härligt med Kroatien! Dit vill jag med... men maken är inte så förtjust att åka just dit....
    Jag skulle haft jobb helg men det blir bara att jobba söndag då jag har sjukskrivning till i morgon. Trevlig helg trots jobb!

    SvaraRadera
  2. Vackert kort din syster får, fina färger o dekoratoner. Vackra ort från Thailand. Skulle vara skönt att åka till. Önskar dej en trevlig helg. kram bibbi

    SvaraRadera
  3. Vilket härligt och glatt kort du har gjort till syrran, man blir ju så glad av alla härliga färger :)

    KRAM MAJSAN

    SvaraRadera
  4. Så nyyydelig kort du har laget her! Likte godt de flotte fargene og pynten:)
    Klem fra Gunn

    SvaraRadera
  5. Syrran din blir säkert glad för sitt färgglada kort!

    Och så härligt att ha en resa att se fram emot! Har en jobbarkompis som är helt såld på Kroatien och rekommenderar det varmt så fort hon har en chans. Ni kommer nog att få en fin resa dit!

    SvaraRadera
  6. Det var ett soligt och härligt kort till din syster. Det är roligt att göra kort till en speciell person. Då kan man verkligen göra kortet personligt.
    Thailand låter underbart. Älskar att resa och det har vi gjort mycket runt om i världen. Roligt för din man att få en sådan överraskning.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  7. Fint kort i mysiga färger,
    roligt med ett foto på systern din.
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Hej hoppas din syrra blev glad för det fina kortet du hade gjort till henne härliga färger och superfina blommor.

    Så skönt för er att ha en resa att se fram emot.
    Ha en bra vecka
    Kram Mona

    SvaraRadera
  9. Härligt fint kort till syrran, antar hon blev överlycklig över ett så fint personligt kort.

    SvaraRadera
  10. Tror väl att din syster blev glad över ett så fint och färgglatt kort!

    Kram Kicki

    SvaraRadera