onsdag 10 april 2013

Nu är våren på väg.

Nu har vi fått ett lass ved så nu är det bara till att lava upp det så det torkar det blir mycket värme flera gånger.

Ja, igår hängde jag ut tvätt sedan åkte jag till hässleholm och skulle börja se över semesterschemat och när jag kom hem så hade de varit och kört ut dynga bak på åkern så tvätten luktade inte så gott när jag tog in den......

Hann även klippa ner mina övervintrade blommor där var ros på stam, afrikas lilja, surville, hängpelargonia och så några vanliga pelargonier lite sent att plantera om men de kommer nog att blomma ändå.



 Har gjort ett kort bra att ha.

 Så tittar mina tulpanblad fram titta inte på ogräset bara kommer att tas bort så småningom.
Ha en bra torsdag mina vänner.
 
 
Kramiz Ulla

10 kommentarer:

  1. Vilket fint kort i dova färger som jag gillar.
    Nu börjar det snart grönska i alla land, härligt med vår.
    Tack för dina fina kommentarer inne hos mig, det uppskattar jag mycket.
    Kram och ha en fin dag.

    SvaraRadera
  2. JAVISST nu vill vi ha vår, längtar så till sol och värme, så snart är de ju här VÅREN :).
    Superfint kort,texten är ju så fin, visst är det ju skönt att ha lite kort klara :)

    KRAMAR MAJSAN

    SvaraRadera
  3. HÄRLIGT att våren är på gång hos dig! Då kommer den snart hit med :))
    Alltid bra ha kort i reserv, fint va det med!
    kram

    SvaraRadera
  4. Ser verkligen "vårigt" ut hos dej! Och dynglukten... ja, den är ju också vår, på sitt lilla vis.. *S* Inte så kul med tvätten, förstås, för den ska ju lukta GOTT när den hängt ute, men men...

    Vackert kort också!

    SvaraRadera
  5. Superfint kort du skapat och omtänksam text... snart nalkas våren även här i Kalmar, men idag regnar det... Snart kommer solen och värmen, kanske redan i helgen :) Önskar dig en fin helg! Kramizar Susanne

    SvaraRadera
  6. Härliga vårkort och ett vackert kort därimellan :) Kanske våren kommer längre upp i Sverige får man tro. Önskar dej en trevlig helg. kram bibbi

    SvaraRadera
  7. Det där med skitlukt händer ju här också och det är inte roligt. Jag får lite allergisymptom när det händer. Fast de är duktiga på att ploga ner eländet snabbt.
    Just det nu får man ta hand om krukorna . Pelargonerna är nerklippta och nu väntar tomatplantorna att bli omkrukade. Hoppas bara att det blir lite värme så man kan stå ute med det.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  8. Ulla Ulla vad synd att vi missade varandra. Jag lämnade mässan kvart över två. Jag tyckte att det var en bra mässa. Vi åkte dit flera år förut, men så ett år blev vi så besvikna.Nu tycker jag att det har blivit bättre. Det behöver ju vara en hel del utställare för många åker nog långt. Jag hittade en hel del godsaker.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  9. Härligt med lite vårpyssel, äntligen, denna vintern var på tok för lång.
    Ett väldigt vackert kort med fin text!
    Kram Annelie

    SvaraRadera
  10. Jättefint kort och texten är så fin. Ja här är det allt skitlukt från alla håll och kanter, men som Eva skrev så plöjer dom ner det fort. Men doften är ju ett litet bevis på att våren är här. Nu önskar jag Dig en härlig vecka och hoppas att solen värmer oss.
    Kram Atti.

    SvaraRadera